second Ramadhan


selamat berpuasa, selamat ramadhan, gambar selamat berpuasa, selamat menyambut ramadhan


alhamduliallah,hari ni dh msuk hari ke-dua umat islam berpuasa.syukur ke hadrat illahi kerana masih memberi kita peluang untuk bersama-sama mengerjakan ibadah puasa bagi tahun ini.dengan diserikan lagi pada malamnya, untuk kita semua menunaikan solat terawih.Masjid kat kawasan rumah aku,selalunya hanya buat sebanyak 8kali dan 3rakaat untuk solat witir.seboleh-bolehnya sepanjang bulan ramadhan ni,tingkatkanlah amalan kita ye.seperti juga sekolah aku,aktiviti tadarus al-quran akan diakan sepanjang bulan ramadhan ini.semua pelajar kelas aku mengambil bahagian dalam tadarus ni.setiap pagi,kami tidak akan turun ke perhimpunan tetapi terus menuju ke jalan yang luruh(eh3,surau sekolah daaaa).almost every day .aku dan Fara dalam satu kumpulan yg sama dan ad beberapa org lagi.hehe
8/8/2010,bermulalah ujian untuk bulan 7.harap-harap,aku dapat membuatnya dengan baik.tambah lagi,minggu ni merupakan peperiksaan percubaan untuk form 3.so,aku doakan korg wat the best lah.heeee

No comments :