Assalamualaikum hamba Allah semua. Tika ini, aku hanya duduk duduk di rumah sambil menyiapkan lesen kereta akuu kat NAIDU. Tak sabarnyaa nk broom broom ! No pin UPU pon dah beli, tinggal nak isi je. serius, aku tak tau nak pilih bidang apa. terlampau byak choices sampai mata ku berpinar-pinar jadinya. HAHAHA


Selama 18 tahun aku bernafas kat bumi ni, macam-macam ragam manusia aku dah jumpa. Semua manusia tersebut mempunyai keinginan yg berbeza-beza, tingkah laku mereka yg tidak sama dan hati-hati mereka yang melihatt sesuatu perkara juga berlainan. bak kata orang, rambut sama hitam hati lain-lain. ada manusia kerjanya mengutuk orang, ada juga yg panas baran, ada juga yg suka akan hal yg berkaitan LOVE, ada juga yg suka memberi nasihat dan tdk lupa juga manusia yg sedang mencari-cari cahaya Ilahi.

Tu semua ragam manusia. Pelikk. Kadang diri ini terfikir kenapa tidak semua manusia sama saja, baik perilaku nya. tapi tu semua mustahil, sedangkan aku juga banyak kekurangannya. Susah apabila kita berhadapan dengan orang yg suka mengutuk,mengumpat, bercakap tanpa soal selidik seperti 'mereka' saja yang sempurna. Apabila diri ini berada di kalangan orang-orang yg kerjanya asikk mengutuk memang susah. Takut kita yang dapat sahamnya. Terkadang, mahuu saja aku menyuruhnya supaya diam dan insaf tapi apakan daya kalau diri sendiri tak mampu mengubahkan. Supaya meereka semua mendapat hidayah satu hari nanti.

Sahabat sejati sukar dicari. pohonlah kepada Allah agar dikurniakan sahabat yang soleh/solehah dan apabila sudah memilikinya jagalah hatinya. Bersahabatlah kerana Allah moga-moga hingga ke syurga.

No comments :